ΕΜΕΠΟΛ - ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - MEDITERRANEAN CULTURE SOCIETY

Σεπτέμβριος 29, 2017.

 

Στην Αντιόχεια της Πισιδίας, στη Μικρά Ασία, η οποία χτίσθηκε από τον Σέλευκο τον Νικάτορα (πριν το 280 π.Χ.) ανακαλύφθηκαν πολυάριθμα αποσπασματικά γλυπτά που ανήκουν σε αρχιτεκτονικά υπολείμματα και (ελληνικές) αναθηματικές στήλες καθώς και δύο μαρμάρινα γλυπτά, όπως αναφέρει το Sputnik στην τουρκική έκδοσή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, οι ανασκαφές που έλαβαν χώρα στην αρχαία πόλη Αντιόχεια της Πισιδίας έφεραν στο φως σημαντικά ευρήματα.

 

 

Στη διάρκεια των εργασιών ανασκαφής και καθαρισμού (σωστικής ανασκαφής) ανακαλύφθηκαν μαρμάρινα αγάλματα καθώς και αναθηματικές στήλες.

 

 

Ανακαλύφθηκε ένα άγαλμα του Θεού Απόλλωνα και της Θεάς Σελήνης σε τοποθεσία που βρίσκεται περίπου 5 χιλιόμετρα ανατολικά της αρχαίας Αντιόχειας της Πισιδίας στην περιοχή Γιαλβάτς της Ισπάρτα (Σπάρτη Μικράς Ασίας).

Οι ανασκαφές που έγιναν με τη φροντίδα του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και του πανεπιστημίου Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ με επικεφαλής τον καθηγητή Δρ Μεχμέτ Οζανλί είχαν ως αποτέλεσμα  την ανακάλυψη του αγάλματος του θεού Απόλλωνα στην αρχαία πόλη της Αντιόχειας της Πισιδίας, το εύρημα μαζί με τα υπόλοιπα θα  παραδοθούν στο μουσείο για έκθεση μετά την ολοκλήρωση της ανασκαφικής έρευνας.

 

 

ΠΗΓΗ :http://www. mikres-ekdoseis.gr

Ένα εξαιρετικό άλμπουμ με τα απομεινάρια των αρχαίων ελληνικών πόλεων στα παράλια της Μικράς Ασίας

Αιολίδα, Ιωνία, Καρία, Φρυγία, Λυκία, Παμφυλία

Περισσότερα εδώ

Πηγή: ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Οταν ο Μέγας Αλέξανδρος αντίκρισε την Τερμησσό, σταθμίζοντας το ανέφικτο της κατάληψής της, αρκέστηκε να τη θαυμάσει από μακριά. Μαζί με τους δυσυπότακτους Τερμησσείς, όπως ήταν όλοι οι Πισιδείς, εκεί θα έπρεπε να αντιμετωπίσει μια «γερακοφωλιά». Μια δυσπρόσιτη πολιτεία κτισμένη σε στενόχωρα πλατώματα του όρους Σόλυμος, σε υψόμετρο 1.050 μέτρων. Σε αυτό το υψόμετρο οφείλεται και η εκπληκτική διατήρηση του τεράστιου ερειπιώνα της, καθώς ήταν δύσκολο, στο πέρασμα των αιώνων, να λιθολογηθεί.

 

 

υπό το πρίσμα της Ιλιάδας του Ομήρου

 

του Κωνσταντίνου Ν.Θώδη,σύγχρονου ιστορικού ερευνητή

 

Πρόλογος:

Στη νοτιοδυτική ακτή της Μικράς Ασίας, ανατολικά της Ρόδου και πολύ κοντά σε αυτήν, εκτείνεται η Λυκία, μια χώρα που συνδέεται με θρύλους και παραδόσεις από τα ομηρικά ακόμη χρόνια. Τους Λυκίους συναντάμε για πρώτη φορά στην «Ιλιάδα», στο πλευρό των Τρώων. Ηγέτες τους ήταν ο Γλαύκος και ο Σαρπηδόνας. Ο τελευταίος, σύμφωνα με το μύθο, ήταν αδελφός του Μίνωα που εκδιώχθηκε από την Κρήτη στη Λυκία.

 

Κοντά στη Σμύρνη,στην κοιλάδα του αρχαίου ποταμού Έρμου–σήμερα Gediz-βρίσκονται τα ερείπια μιας εκ των μεγαλύτερων και ισχυρότερων πόλεων της Μικράς Ασίας.Των περίφημων Σάρδεων,που δοξάστηκαν απ’τον Ηρόδοτο (485 - 421/415 π.Χ),το Στράβωνα (64 π.Χ.- 24 μ.Χ.) και όλους τους μεγάλους αρχαίους ιστορικούς.Τις Σάρδεις,πρωτεύουσα της Λυδίας,ίδρυσαν ινδοευρωπαϊκές φυλές,που έφτασαν στη Μικρά Ασία από τα Βαλκάνια. Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο,οι ίδιοι ονόμαζαν τους εαυτούς των Μαίονες,αλλά αργότερα έγιναν γνωστοί ως Λυδοί.

Περισσότερα βλέπε εδώ

 

του Κωνσταντίνου Ν. Θώδη, συγγραφέα – σύγχρονου ιστορικού ερευνητή

Η αρχαία πόλη της Τερμησσού τοποθετείται νοτιοανατολικά της ιστορικής περιοχής της Πισιδίας στο έδαφος της Μικράς Ασίας.Η πόλη δρύθηκε από μια φυλή Σολύμων,για την οποία τίποτα δεν είναι γνωστό σχετικά με την ιστορία της πόλης πριν από την άφιξη των Λυκίων,στις αρχές της 1ης χιλιετίας π.Χ.Οι ιστορικοί αναφέρουν,ότι η πόλη βρισκόταν σε καλή τοποθεσία,ενώ το κλίμα και οι υποδομές επέτρεπαν την αρμονική διαμονή των κατοίκων της.Αυτό ήταν ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την εποχή αυτή και είναι βέβαιο,ότι η ζωή στην πόλη ήταν μια πολυτέλεια,ενώ είναι κρίμα που δεν αναστυλώθηκε τα επόμενα χρόνια,ώστε να διατηρηθεί σχεδόν αυτούσια ως τις μέρες μας.Ο Στράβων,αναφερόμενος στον Αρτεμίδωρο τον Εφέσιο,απαριθμεί την Τερμησσό στον κατάλογο των πόλεων της Πισιδίας.Αυτή η τοποθεσία,κατά τον Ηρόδοτο,ονομαζόταν Μιλυάς,πριν από την άφιξη εκεί των Λυκίων.Συγκεκριμένα,η περιοχή ανάμεσα στη Λυκία,την Παμφυλία και τη Φρυγία και μεταξύ των πόλεων Τερμησσού και Σαγαλασσού στα χρόνια των Σελευκιδών.Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών ονομάζοντο Μιλύαι.Η πόλη ήταν χτισμένη σε υψόμετρο 1050μ. από την επιφάνεια της θάλασσας και σε απόσταση 30 χλμ. βόρειοδυτικά της Αττάλειας.

 

του συγγραφέα – σύγχρονου ιστορικού ερευνητή, Κωνσταντίνου Ν.Θώδη

Η Αφροδισιάδα ήταν μια σχετικά μικρή πόλη της Καρίας,ιστορικής περιοχής των νοτιοδυτικών παραλίων της Μικράς Ασίας.Σήμερα,τα ερείπια του αρχαιολογικού χώρου βρίσκονται κοντά στη μικρή πόλη Geyre,περίπου 100 χλμ. από την ακτή του Αιγαίου,230 χλμ. νοτιοανατολικά της Σμύρνης και 80 χλμ. νοτιοδυτικά από το Ντενιζλί.Στην αρχαιότητα η πόλη ήταν επίσης γνωστή και με την ονομασία «Νινόη» και «Λελέγων πόλις»,ενός από τα προελληνικά φύλα που ζούσαν στα παράλια της Μικράς Ασίας.

 Πρόκειται για αρχαία πόλη που βρίσκεται κοντά στην Αλάγια και μέσα στον Νομό Ατταλείας. Τοποθετείται 20 χιλιόμετρα ανατολικά της Αλάγιας.

      Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των αρχαιολογικών ανασκαφών που πραγματοποίησε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αλάγιας, η ιστορία της πόλης αρχίζει από τον έβδομο αιώνα προ Χριστού. Στην πόλη που παρέμεινε ζωντανή μέχρι τον 13 αιώνα, εισερχόμαστε από την ιστορική της πύλη που σώζεται ως τις μέρες μας. Η πόλη περιβάλλεται από τείχη. Διασώζονται σοβαντισμένες αρχαίες στέρνες που γεμίζουν με νερό από τις γύρω φυσικές πηγές.

    Η κάρα του Αποστόλου Φιλίππου στην Κύπρο.

      Ο Απόστολος Φίλιππος καταγόταν από την Βησθαϊδά της Γαλιλαίας, από όπου καταγόταν ο Ανδρέας και ο Πέτρος, ίσως και ο Βαρθολομαίος (Ιωάν.1, 44). Το όνομά του είναι ελληνικό και σημαίνει τον φίλο των ίππων. Αυτό υποδηλώνει ότι ήταν ελληνιστής, δηλαδή Ιουδαίος εξελληνισμένος. Όπως είναι γνωστό η περιοχή της Γαλιλαίας ονομαζόταν «Γαλιλαία των Εθνών», διότι είχε εξελληνισθεί σε σημείο τέτοιο που οι υπόλοιποι Ιουδαίοι κατηγορούσαν τους κατοίκους αυτής της περιοχής για έκπτωση από την ορθοδοξία του Ιουδαϊσμού. Για κάποιους άλλους ο Φίλιππος ήταν Έλληνας προσήλυτος στον Ιουδαϊσμό. Αν αυτός ο ισχυρισμός είναι πραγματικός η σημασία είναι μεγάλη. Ο Φίλιππος είναι ο εκπρόσωπος του εθνισμού στη χορεία των μαθητών του Κυρίου!